Land Rover Hakkında

Hep Land Rover araçlarından bahsetmişiz. Ama Land Rover Hakkında çok az bilgi vermişiz. Bende bu açığı kapatmak için hemen başladım Land Rover hakkında yazmaya. Evet girişte bahsettiğim üzere bugün, Land Rover 4x4 bloğumuzda Land Rover Hakkında temel bilgiler aktarmaya çalışacağım. Land Rover geçmişten günümüze tarihi hakkında elimden geldiğince geniş bilgiler vermeye çalışacağım. Biraz araştırdım ve türkçe kaynak olmadığını farkettim. Bu sebeple bir Land Rover 4x4 bloğu olupta bu yazıyı yazmamak olmazdı. Hadi başlayalım.

Land Rover 4x4 araçlarda uzmanlaşmış bir markadır. Gaydon, Warwickshire İngiltere merkezli bir araba üreticisidir. Land Rover Jaguar Land Rover grubunun bir parçasını oluşturuyordu. Land Rover adını aslen 1948 yılında Rover tarafından başlatılan ve sadece Land Rover adında belirli bir araç modeli için Rover şirketi tarafından kullanılmıştır. Bundan sonraki yıllarda Defender dahil olmak üzere 4x4 dünyasına çok sayıda araç kazandırmıştır. 4x4 modeller Discovery, Feelander, Range Rover, Range Rover Sport ve Range Rover Evoque olarak birçok başarılı modeli biz Land Rover 4x4 severlerin beğenisine sunmuştur.

Land Rover şuanda arge işlerini JLR Gaydon ve Whitley mühendislik merkezinde yapıyor. Şirketin Halewood ve Solihull tesislerinde parçalar monte ediliyor. Land Rover 2009 yılında dünya çapında 194.000 araç sattı. Land Rover başarılı araç serisi modelleri sayesinde devamlı ticari başarı getirmiştir. Bu sayede BL belgelenmiş iş sorunları neticesinde 1970’li yıllarda Range Rover ayrı bir Land Rover şirketinin kurulmasını istemiştir fakat sonradan BL (British Leyland Motor Corporation) şemsiyesi altında devam etmiştir. 1988 yılında özelleştirme sonrası Land Rover British Aerospace bünyesine katılır. 1994 yılında Rover Group BMW tarafından satın alınmıştır. 2000 yılında, Rover Grubu BMW tarafından Land Rover oldu ve Land Rover Premier Otomotiv Grubu parçası haline geldi. Bu yıllarda Ford Motor Company’ye satıldı Land Rover. 2008 haziran ayında Ford, Land Rover markasını Hint şirketi olan Tata Motors şirketine satmıştır.

Günümüzde hala Tata Motors şirketi bünyesinde üretimini sürdüren Land Rover başarılı üretimlerine devam ediyor. Önceki yazılarımda da bu başarılı grafiğinden birkaç parça sizlerle paylaşmıştım. Ürettiği 4x4 araçları ister sportif olsun, ister arazi şartları için hazırlanmış bir araç olsun Land Rover her koşula göre araç üretimine başarıyla devam ediyor. Hangi Land Rover modelini beğenmediniz diye sorsam sanırım hiçbiri seçilir. Land Rover 4x4 araçları o kadar başarılı araçlardır ki beğenmeyen çıkmaz sanırım. Kendi sınıfında birçok marka olmasına karşın Land Rover her zaman ilk tercih edilen marka olmakta. Bu başarı tesadüf olmasa gerek. Bence bu durumu en iyi açıklayan durum şudur. Land Rover’ın hiç arazi aracı dışında bir modelini piyasada gördünüz mü? Ben görmedim. İşte Land Rover farkı burda başlıyor. Land Rover 4x4 araçları yapıyor ve sadece bu araçlar üzerinde çalışıyor. Bu da onu 4x4 arazi araçları sınıfında vazgeçilmez yapıyor. Diğer markaların da elbette başarılı modelleri vardır. Fakat hiçbiri bence bir Land Rover olamayacaktır.

Evet arkadaşlar, bir yazmızın daha sonuna gelmiş bulunuyorum. Land Rover 4x4 blog olarak elimden geldiğince size Land Rover Hakkında bilgi vermeye çalıştım. Bu bilgiler ışığında fikirlerimide sizlerle paylaşmak istedim. Umarım beğendiğiniz bir yazı olmuştur.

Daha önceki yazımda sizlere Land Rover Evoque hakkında bilgiler vermeye çalışmıştım. Land Rover markasından bahsedip bu araçla ilgili yazımı okuyun demem gerekiyordu. Çünkü bu araç Land Rover markasının geleceğini yansıtan en güzel araçlardan. Bu yazımı okumak için linke tıklamanız yeterli olacaktır. Keyifle okuyacağınız bir yazı olduğunu umuyorum.

Bir Land Rover 4x4 yazımın daha sonuna gelmiş bulunuyorum. Land Rover 4x4 bloğu olarak yazılarımıza ve paylaşımlarımıza devam edeceğiz. Bu yüzden bizi izlemeye devam edin diyorum. Yazımın sonunda Land Rover markasından bahsettiğim için şu sloganı söylemeden yapamıyorum.

Land Rover sadece arazi aracı üretir. Herkes bildiği işi yapsın!”

Hoşça Kalın.